Donovaly – Hiadeľské sedlo – Korytnica

Popis: Donovaly – Hiadeľské sedlo – Rázcestie Korytnianske kúpele
Farba: zelená
Čas: 135 minút

Popis trasy: Táto trasa patrí k najkrajším trasám v okolí Donoval. Začína sa pri centrálnej orientácii, kde začínajú aj ďalšie trasy smerujúce do blízkeho i širokého okolia. Zelená trasa pokračuje aj spoločne s ďalšími trasami stúpaním po asfaltovej ceste až do osady Polianka, kde si môžeme pozrieť bývalý banský vodovod. Hneď za osadou sa asfaltová cesta končí a trasa pokračuje po lesnej ceste. Pri najbližšom cyklosmerovníku odbočíme doľava a lesnou cestou pokračujeme pekným prírodným prostredím. Až pri stúpaní na Kečku vychádzame z lesa na trávnatý hrebeň. Z týchto miest sa pri krásnom počasí naskytujú pekné výhľady na Nízke Tatry a cyklisti si vychutnávajú zjazd až do sedla Hadlanka. Zo sedla trasa pokračuje doľava a traverzuje Kozí chrbát do Hiadeľského sedla. V sedle sa nachádza križovatka cykloturistických trás. My pokračujeme po dobrej lesnej ceste viacmenej stálym zjazdom až do bývalých Korytnianskych kúpeľov. Trasa končí pri ceste I/59 na križovatke s Donovalskou cyklomagistrálou.  Trasa je stredne náročná s technickými úsekmi určených pre skúsenejších cyklistov.

Výškový profil trasy: (klikni do obrázku)

Stiahnuť všetky trasy do Vášho navigačného prístroja vo formáte *.gpx.